| How teachers' appraisals predict their emotional experience: identifying protective and risk structures in natural appraisals | 2023 | Clarà, M.; Vallés, A.; Franch, A.; Coiduras, J.; Silva, P.; Cavalcante, S. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | What research is important today in human development, learning, and education? JSED Editors' reflections and research calls | 2023 | Bautista, A.; Cerdán, R.; García-Carrión, R.; Salsa, A.; Andoney, D.; Cabedo-Mas, A.; Campos, R.; Clarà, M.; Gámez-Guadix, M.; Ilari, B.; Kammarer, Y.; Macedo-Rouet, M.; Mendive, S.; Múñez, D.; Saux, | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Conceptualizing teacher resilience: a comprehensive framework to articulate the research field | 2022 | Vallés, A.; Clarà, M. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Unpacking the Role of Work Demands in Teacher Burnout: Cognitive Effort as a Protective Factor | 2022 | Clarà, M.; Vallés, A.; Coiduras, J.; Silva, P.; Justiniano, B.; López, T.; Padula, B.; Barril, J.P., Cavalcante, S.; Chávez, J.; Donoso, D.; Marchán, P.; Ramos, F.; Uribe, C.P. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Conceptually driven inquiry: addressing the tension between dialogicity and teleology in dialogic approaches to classroom talk | 2021 | Clarà, M. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Meaning and the mediation of emotional experience: Placing mediational meaning at the center of psychological processes | 2020 | Clarà, M. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Critical online learning networks of teachers: communality and collegiality as contingent elements | 2020 | Kelly, N.; Clarà, M.; Kehrwald, B.; Danaher P.A | Capítol de llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | Early career teachers' intentions to leave the profession: The complex relationships among preservice education, early career support, and job satisfaction | 2019 | Kelly, N.; Cespedes, M.; Clarà, M.; Danaher, P. A. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Supervising at a distance: The transformation of assistance during a doctoral journey across different continents | 2019 | Justiniano, B.; Mauri, T.; Clarà, M. | Capítol de llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | Traversing the doctorate. Reflections and Strategies from Students, Supervisors and Administrators | 2019 | Machin, T.; Clarà, M.; Danaher, P.A. | Editor llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | Traversing the Doctorate: Situating Scholarship and Identifying Issues | 2019 | Machin, T.; Clarà, M.; Danaher, P.A. | Capítol de llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | Supporting Collaborative Reflection in Teacher Education: A Case Study | 2019 | Clarà, M.; Mauri, T.; Colomina, R.; Onrubia, J. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Building on Each Other's Ideas: A Social Mechanism of Progressiveness in Whole-Class Collective Inquiry | 2019 | Clarà, M. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Sharing initial teacher education between school and university: Participants' perceptions of their roles and learning | 2019 | Mauri, T.; Onrubia, J.; Colomina, R.; Clarà, M. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Como a instrução influencia o desenvolvimento conceitual: a teoria de vygotsky revisitada | 2018 | Clarà, M. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Can massive communities of teachers facilitate collaborative reflection? Fractal design as a possible answer | 2017 | Clarà, M.; Kelly, N.; Mauri, T.; Danaher, P.A. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | How instruction influences conceptual development: Vygotsky's theory revisited | 2017 | Clarà, M. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Teacher resilience and meaning transformation: How teachers reappraise situations of adversity | 2017 | Clarà, M. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Patterns of interaction in processes of joint reflection by teachers | 2017 | Mauri, T.; Clarà, M.; Colomina, R.; Onrubia, J. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Online networks for pre-service and early career teachers | 2016 | Kelly, N.; Clarà, M.; Kehrwald, B.; Danaher, P.A. | Llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | Educational assistance to improve reflective practice among student teachers | 2016 | Mauri, T.; Clarà, M.; Colomina, R.; Onrubia, J. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Collaborative reflection and tutor's assistance in teacher education. Two case studies on case-based reflection settings | 2016 | Mauri, T.; Clarà, M.; Colomina, R.; Onrubia, J.; Cubero, R.; Martinez, A.; Cubero, M.; Usabiaga, A. | Acta congrés | 
                    
                    
                        | Espacios de formación compartida escuela-universidad en el prácticum | 2016 | Mauri, T.; Onrubia, J.; Colomina, R.M.; Clarà, M. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Vygotsky and Vasilyuk on Perezhivanie: Two notions and one word | 2016 | Clarà, M. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | The many lives of the word Perezhivanie | 2016 | Clarà, M. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Foreword | 2015 | Clarà, M. | Capítol de llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | What is reflection? looking for clarity in an ambiguous notion | 2015 | Clarà, M. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Representation and emotion causation: a cultural psychology approach | 2015 | Clarà, M. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Naturaleza de la interacción en procesos de reflexión conjunta sobre situaciones de la práctica por estudiantes de maestro | 2015 | Mauri, T.; Clarà, M.; Colomina, R.; Onrubia. J. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Three problems with the connectivist conception of learning | 2014 | Clarà, M.; Barberà, E. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | The temporal dimensions of e-learning | 2014 | Barberà, E.; Clarà, M. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Understanding teacher knowledge from a cultural psychology approach | 2014 | Clarà, M. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | El apoyo del profesor al aprendizaje colaborativo mediado por ordenador | 2013 | Onrubia, J., Clarà, M., Colomina, R., Ginesta, A., Mauri, T., Remesal, A. | Capítol de llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | Time and digital mediations of learning | 2013 | Clarà, M. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | The concept of situation and the microgenesis of the conscious purpose in cultural psychology | 2013 | Clarà, M. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Learning online: massive open online courses (MOOCs), connectivism, and cultural psychology | 2013 | Clarà, M.; Barberà, E. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Factors influencing student satisfaction and perceived learning in online courses | 2013 | Barberà, E.; Clarà, M.; Linder-VanBershot, J.A. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | La contribución al aprendizaje en el lugar de trabajo de los equipos docentes universitarios | 2013 | Mauri, T.; Clarà, M.; Ginesta, A.; Colomina, R. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | How triadic dialogue allows transfer of responsibility in dyadic tutoring | 2013 | Clarà, M.; Mauri, T. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Temporal flexibility in online university courses in Spain and Australia | 2013 | Barberà, E., Clarà, M., Danaher, P., van Rensburg, H. | Capítol de llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | Valoración de un sistema integrado de ayudas al aprendizaje en tareas de escritura colaborativa en educación superior | 2013 | Mauri, T., Clarà, M., Colomina, R., Ginesta, A., Onrubia, J. | Capítol de llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | Time in e-learning research. A qualitative review of the empirical consideration of time in research into e-learning | 2012 | Barberà, E.; Clarà, M. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Ayuda educativa entre iguales en tareas de escritura colaborativa online: un estudio de las relaciones enetre presencia docente y presencia cognitiva | 2012 | Mauri, T.; Clarà, M. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | La naturaleza del discurso en la escritura colaborativa online: intersubjetividad y elaboración del significado | 2011 | Mauri, T.; Clarà, M.; Remesal, A. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Ayudar a ser competente: la potencialidad formativa de las tareas de escritura online | 2011 | Mauri, T., Ginesta, A., Colomina, R., Clarà, M., de Gispert, I., Remesal, A. | Capítol de llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | Ayudas al aprendizaje en tareas de escritura colaborativa con Moodle | 2011 | Clarà M. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Una discusión sobre el conocimiento práctico y sus relaciones con el conocimiento teórico y la práctica | 2010 | Clarà, M.; Mauri, T. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | El conocimiento práctico. Cuatro conceptualizaciones constructivistas de las relaciones entre conocimiento teórico y práctica educativa | 2010 | Clarà, M.; Mauri, T. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Toward a dialectic relation between the results in CSCL: Three critical methodological aspects of content analysis schemes | 2010 | Clarà, M.; Mauri, T. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | The development of teaching practice. A working hypothesis based on Cultural-Historical Psychology | 2009 | Clarà, M.; Mauri, T. | Article d'investigació |