Linguistic acculturation preferences of Catalan local students toward their peers of Moroccan descent. The determining factors of linguistic assimilationism |
2023 |
Hinostroza Castillo, U.; Ianos, M.A.; Petreñas, C.; Lapresta Rey, C. |
Article d'investigació |
Predicting language use in Catalonia (Spain): the role of implicit and explicit language attitudes |
2023 |
Ianos, M.A.; Hinostroza Castillo, U.; Senar, F.; Petreñas, C. |
Article d'investigació |
They speak Arabic to make teacher angry: high-school teachers' (de)legitimization of heritage language in Catalonia |
2023 |
Sáenz, I.; Petreñas, C.; Lapresta, C.; Ubalde, J |
Article d'investigació |
Predictors of school adjustment in high school students of immigrant origin in Western Catalonia |
2023 |
Hinostroza, U.; Lapresta, C.; Petreñas, C.; Janés, J. |
Article d'investigació |
The promotion of self-regulation of children's behaviour, an unresolved issue in initial teacher education in Catalonia (Spain) |
2023 |
Jardí, A.; Petreñas, C.; Cano, E.; Pons, L |
Article d'investigació |
Building successful partnerships between Teaching Assistants and Teachers: Which interpersonal factors matter? |
2021 |
Jardí, A.; Webster, R.; Puigdellívol, I.; Petreñas, C. |
Article d'investigació |
The tandem Teacher Assistant-Teacher in inclusively dealing with behaviour problems. |
2021 |
Jardí, A.; Puigdellívol, I.; Sabando, D.; Petreñas, C. |
Article d'investigació |
The role of teaching assistants in managing behaviour in inclusive Catalan schools |
2021 |
Jardí, A.; Puigdellívol, I.; Sabando, D.; Petreñas, C. |
Article d'investigació |
When immigrant and regional minority languages coexist: linguistic authority and integration in multilingual linguistic acculturation. |
2021 |
Sáenz Hernández, I.; Lapresta Rey, C.; Petreñas, C.; Ianos, M.A. |
Article d'investigació |
Do educational support policies always favour overcoming inequalities? The situation in Spain |
2020 |
Petreñas, C.; Puigdellívol, I.; Jardí, A. |
Article d'investigació |
Identity and linguistic acculturation expectations. The attitudes of Western Catalan high-school students towards Moroccans and Romanians |
2020 |
Sáenz, I.; Lapresta, C.; Ianos, A.; Petreñas, C. |
Article d'investigació |
La evaluación de aprendizajes en la escuela inclusiva: dilemas acerca de cómo evaluar al alumnado más vulnerable |
2019 |
Cano, E.; Petreñas, C. |
Capítols altres llibres |
El mundo en las aulas: la inclusión educativa en aulas multilingües y multiculturales |
2019 |
Petreñas, C.; Sansó, C.; Rodríguez, L. |
Capítol de llibre docent |
Evolución y sentido del apoyo educativo: la función del apoyo en la escuela inclusiva |
2019 |
Puigdellívol, I.; Petreñas, C. |
Capítols altres llibres |
Estrategias de apoyo en la escuela inclusiva. Una visión interactiva y comunitaria |
2019 |
Puigdellívol, I.; Petreñas, C.; Siles, B.; Jardí, A. |
Altres llibres |
The Legal Rights of Aragonese-Speaking Schoolchildren: The Current State of Aragonese Language Teaching (Spain) |
2019 |
Torres, M.; Petreñas, C.; Huguet, Á.; Lapresta, C. |
Article d'investigació |
The inclusion process of young Romanians in Catalonia (Spain): the relationship between participating in classes of L1, self-identification, and life-satisfaction |
2019 |
Petreñas, C; Ianos, A; Sansó, C; Huguet, À; |
Article d'investigació |
Language attitudes of young Romanians in Catalonia (Spain): The role of heritage language maintenance programs |
2019 |
Ianos, A; Caballé, E; Petreñas, C; Huguet, À; |
Article d'investigació |
Language attitudes, use, and competences of students of immigrant origin in Catalan secondary education: a moderated mediation model |
2019 |
Ianos, M.A.; Sansó, C.; Huguet, A.; Petreñas, C. |
Article d'investigació |
Self-identifications of youth in Catalonia: a linguistic acculturation theory approach |
2019 |
Lapresta, Cecilio; Huguet, Ángel; Petreñas, Cristina; Ianos, Adelina |
Article d'investigació |
Acculturation strategies and attitudes and their relationship with the identification of descendants of migrants in the Catalan school context |
2019 |
Petreñas, C.; Ianos, A.; Lapresta C.; Sansó, C. |
Article d'investigació |
Actitudes inclusivas en la formación del profesorado de educación física. Aportaciones desde los Talleres de Acción Directa |
2018 |
Lleixà, Teresa; Ríos, Merche; Gómez, Gabriela; Petreñas, Cristina; Puigdellívol, Ignasi |
Article d'investigació |
Teacher Assistants' Roles in Catalan Classrooms: Promoting Fair and Inclusion-Oriented Support for All |
2018 |
Jardí, A.; Puigdellívol, I.; Petreñas, C. |
Article d'investigació |
Redefining cultural identity through language in young Romanian migrants in Spain |
2018 |
Petreñas, C.; Lapresta, C.; Huguet, A. |
Article d'investigació |
The role of the Support and Attention to Diversity Teacher (SADT) from a community-based perspective: Promoting educational success and educational inclusion for all. |
2017 |
Gómez-Zepeda, G; Petreñas, C; Sabando, D; Puigdellívol, I |
Article d'investigació |
When community becomes an agent of educational support. A communicative research in Learning Communities from Catalonia |
2017 |
Puigdellívol, Ignasi; Molina, Sílvia; Sabando, Dorys; Gómez, Gabriela; Petreñas, Cristina |
Article d'investigació |
Conclusions |
2017 |
Petreñas, Cristina; Sansó, Clara; Janés, Judit; Caballé, Ester |
Capítol de llibre d'investigació |
Interacciones y Apoyo Educativo Inclusivo en el desarrollo del Yo del alumnado con problemas conductuales: un estudio de caso en un contexto inclusivo. |
2016 |
Rodríguez, Lídia; Petreñas, Cristina |
Article d'investigació |
Les actituds lingüístiques: el cas dels joves de secundària de la comarca del Baix Cinca |
2016 |
Sansó, C.; Huguet, Á.; Navarro, J. L.; Lapresta, C.; Janés, J.; Ianos, A. y Petreñas, C. |
Llibre d'investigació |
The role of L1 in the construction of cultural self-identification. Analysis of the trajectories of young Romanian in Catalonia (El papel de la L1 en la construcción de la auto-identificación cultural |
2016 |
Petreñas, C.; Lapresta, C. y Huguet, Á. |
Article d'investigació |
El treball en xarxa per a l'èxit educatiu de l'alumnat amb necessitats educatives especials |
2015 |
Siles, B.; Segura, M.J.; Petreñas, C.; Puigdellívol, I. |
Article d'investigació |
Comunidades de Aprendizaje |
2013 |
Garcia- Yeste, C.; Lastika, A.L.; Petreñas, C. |
Article d'investigació |
From educational segregation to transformative inclusion |
2013 |
Petreñas,C.; Puigdellívol, I.; Campdepadrós, R. |
Article d'investigació |
Ciencia y utopía, una formación del profesorado para el éxito de todos y todas |
2013 |
Petreñas C. & Flecha, R. |
Capítol de llibre docent |
Formas de participación y éxito educativo |
2012 |
Gatt, S.; Petreñas, C. |
Article d'investigació |
Alfabetització de la salut |
2012 |
Petreñas, C.; Pulido, M.A.; Ruiz, L. |
Article d'investigació |
Diálogos entre personas mayores y ciencia |
2012 |
Soler, M.; Petreñas, C. |
Article d'investigació |
Grupos interactivos: mejora del aprendizaje de todo el alumnado y de la convivencia en los centros educativos. |
2012 |
Foncillas, M.; Petreñas, C.; Cifuentes, M.A. |
Article d'investigació |
Developing destinies (Review of the book 'Developing destinies: a mayan midwife and town') |
2012 |
Petreñas, C. |
Article d'investigació |
Migrants girls in secondary education in Spain: fighting to transform difficulties into possibilities |
2011 |
Petreñas C.; Pozuelo, M. & Redondo, G. |
Capítol de llibre d'investigació |
La formació de familiars i INCLUD-ED |
2010 |
Petreñas, C. |
Article d'investigació |
De los mercadillos a la escuela y del instituto al futuro |
2010 |
CREA |
Llibre d'investigació |
Formació universitària i acreditació dels educadors i educadores de persones adultes |
2010 |
Padrós, M.; Petreñas, C. & Ruiz, L. |
Article d'investigació |